La Policia Nacional desmantella 30 canals en una xarxa social dedicats a distribuir productes de marques de luxe falsificades
Els 30 canals estaven administrats per tres grups criminals diferenciats i a pesar que els seus responsables no tenien vinculació, desenvolupaven el mateix nou modus operandi
Vendre a través d'enllaços camuflats és la nova via utilitzada per a saltar els controls *antifalsificación establits tant per les plataformes com per les marques i així poder continuar distribuint productes il·legals
Esta modalitat requereix que els fabricants del producte falsificat, assentats en països asiàtics i els qui dirigeixen tota la xarxa, recluten a persones en cada país per a publicitar els seus productes, formant així l'anomenada “xarxa d'afiliats” que perceben comissions per cada venda
Les detencions s'han dut a terme a Barcelona, Càceres, Madrid, Múrcia, València i en la localitat de la Corunya de Ferrol
01/09/22
Agents de la Policia Nacional han desarticulat tres grups que empraven en una mateixa xarxa social 30 canals dedicats a distribuir productes de marques falsificades. Sis persones han sigut detingudes a Barcelona, Càceres, Madrid, Múrcia, València i en la localitat de la Corunya de Ferrol, i altres deu estan sent investigades. Oferien els articles a través d'enllaços camuflats, una nova fórmula utilitzada per a saltar els controls *antifalsificación establits tant per les plataformes com per les marques i així poder continuar distribuint productes il·legals. Esta modalitat requereix que els fabricants del producte falsificat, assentats en països asiàtics i els qui dirigeixen tota la xarxa, recluten a persones en cada país del món per a publicitar els seus productes, formant així la denominada “xarxa d'afiliats” que perceben comissions per cada transacció.La *investigaci&*oacute;n es *inici&*oacute; a la fi de l'a&*ntilde;o 2020 com a resultat de les labors de c*iberpatrullaje en xarxes socials dutes a terme per agents experts en ciberdelinqüència, quan es van topar amb tres canals en una coneguda xarxa social, en els quals diàriament i de forma *sistem&*aacute;*tica, es publicitaven multitud d'enllaços camuflats que *permit&*iacute;*an adquirir productes tèxtils falsificats a *trav&*eacute;s d'una multitudinària plataforma de compravenda online, simulant la *adquisici&*oacute;n de productes sense marca. Algun d'estos canals comptava amb m&*aacute;s de 45.000 usuaris, la qual cosa incrementava exponencialment el volum de vendes de cada *art&*iacute;cul oferit.
<*h3 c*lass="display-*4Serif">Nou modus operandi*h3>Encara que els responsables dels canals no tingues&*iacute;*an *vinculaci&*oacute;n entre ells, en tots els casos desenvolupaven un mateix modus operandi. Empraven enllaços camuflats com la nova *v&*iacute;a alternativa per a saltar-se els controls *antifalsificaci&*oacute;n establits tant per les plataformes com per les marques i as&*iacute; poder continuar distribuint els seus productes malgrat no ser originals.
*Adem&*aacute;s, per a poder dur a terme este tipus de transaccions a *trav&*eacute;s de xarxes socials els fabricants del producte falsificat, assentats en *pa&*iacute;*ses *asi&*aacute;*ticos i en &*uacute;*ltima instància els qui dirigeixen tota la xarxa, recluten a persones situades en tots els *pa&*iacute;*ses del món perquè siguen estos els qui a *trav&*eacute;s de les seues xarxes socials publiciten els *art&*iacute;culs. Estos individus formen part del que es coneix com &*ldquo;xarxa d'afiliats&*rdquo;, i perceben una c*omisi&*oacute;n per cada venda realitzada a *trav&*eacute;s dels enllaços publicitats en els seus propis portals d'internet, canals de xarxes socials, blogs, etc. No sols anunciaven els productes, sinó que per a assegurar la continuïtat delictiva donaven instruccions als usuaris relatives a les mesures de seguretat a adoptar a fi que les plataformes no detectaren el producte realment venut.
Per a augmentar a&*uacute;n m&*aacute;s el volum de vendes *dise&*ntilde;*aron &*ldquo;*bots&*rdquo; que els *permit&*iacute;*an automatitzar les publicacions i realitzar altres accions com detectar i actuar en contra dels usuaris que no *segu&*iacute;*an les mesures de seguretat establides.&*nbsp;
<*h3 c*lass="display-*4Serif">Diferents graus de *participaci&*oacute;n delictiva: administrador i col·laborador*h3>La *operaci&*oacute;n s'ha saldat amb la *detenci&*oacute;n de sis administradors d'estos 30 canals, els qui *recib&*iacute;*an un benefici *econ&*oacute;*mico de les comissions del proveïdor del producte falsificat, i *adem&*aacute;s de la pròpia plataforma de *distribuci&*oacute;n online, que els abonava una quantitat pel *tr&*aacute;*fico de clients dirigit cap a la mateixa des dels seus canals en xarxes socials.
En un *escal&*oacute;n inferior als administradors es troben els col·laboradors, els qui a canvi d'una c*ontraprestaci&*oacute;n realitzaven labors d'arbitratge dels canals. En este *escal&*oacute;n s'ha imputat delictes contra la propietat industrial i pertinença a *organizaci&*oacute;n criminal a altres nou persones.
Últimes notícies
-
La Policia Nacional deté a un creador de pornografia infantil amb eines de *IA
15/12/25
-
La Policia Nacional convoca la II edició del Premi de Fotografia Lent Blava
15/12/25
-
Colp policial contra els Trinitaris per cometre assalts violents mitjançant encàrrec, temptatives d'homicidi i tràfic de drogues
13/12/25
-
La Policía Nacional intercepta por primera vez en España un alijo de pastillas de heroína
12/12/25