Hai seis detidos e dez investigados

A Policía Nacional desmantela 30 canles nunha rede social dedicados a distribuír produtos de marcas de luxo falsificadas

As 30 canles estaban administrados por tres grupos criminais diferenciados e a pesar de que os seus responsables non tiñan vinculación, desenvolvían o mesmo novo modus operandi

Vender a través de ligazóns camufladas é a nova vía utilizada para saltar os controis *antifalsificación establecidos tanto polas plataformas como polas marcas e así poder seguir distribuíndo produtos ilegais

Esta modalidade require que os fabricantes do produto falsificado, asentados en países asiáticos e quen dirixen toda a rede, recruten a persoas en cada país para publicitar os seus produtos, formando así a chamada “rede de afiliados” que perciben comisións por cada venda

As detencións leváronse a cabo en Barcelona, Cáceres, Madrid, Murcia, Valencia e na localidade coruñesa de Ferrol

01/09/22

Axentes da Policía Nacional han desarticulado tres grupos que empregaban nunha mesma rede social 30 canles dedicadas a distribuír produtos de marcas falsificadas. Seis persoas foron detidas en Barcelona, Cáceres, Madrid, Murcia, Valencia e na localidade coruñesa de Ferrol, e outras dez están a ser investigadas. Ofrecían os artigos a través de ligazóns camufladas, unha nova fórmula utilizada para saltar os controis *antifalsificación establecidos tanto polas plataformas como polas marcas e así poder seguir distribuíndo produtos ilegais. Esta modalidade require que os fabricantes do produto falsificado, asentados en países asiáticos e quen dirixen toda a rede, recruten a persoas en cada país do mundo para publicitar os seus produtos, formando así a denominada “rede de afiliados” que perciben comisións por cada transacción.

<*p>A *investigaci&*oacute;*n se *inici&*oacute; a finais do a&*ntilde;ou 2020 como resultado dos labores de *ciberpatrullaje en redes sociais levadas a cabo por axentes expertos en *ciberdelincuencia, cando se toparon con tres canles nunha coñecida rede social, nos que diariamente e de forma *sistem&*aacute;*tica, publicitábanse multitude de ligazóns camufladas que *permit&*iacute;*an adquirir produtos téxtiles falsificados a *trav&*eacute;s dunha multitudinaria plataforma de compravenda en liña, simulando a *adquisici&*oacute;*n de produtos sen marca. Algún destas canles contaba con *m&*aacute;s de 45.000 usuarios, o que incrementaba *exponencialmente o volume de vendas de cada *art&*iacute;cu ofertado. <*h3 *class="*display-*4Serif">Novo modus operandi <*p>Aínda que os responsables das canles non ten&*iacute;*an *vinculaci&*oacute;*n entre eles, en todos os casos desenvolvían uns mesmo modus operandi. Empregaban ligazóns camufladas como a nova *v&*iacute;a alternativa para saltarse os controis *antifalsificaci&*oacute;*n establecidos tanto polas plataformas como polas marcas e *as&*iacute; poder seguir distribuíndo os seus produtos a pesar de non ser orixinais. <*p>*Adem&*aacute;s, para poder levar a cabo este tipo de transaccións a *trav&*eacute;s de redes sociais os fabricantes do produto falsificado, asentados en *pa&*iacute;*ses *asi&*aacute;*ticos e en &*uacute;*ltima instancia quen dirixen toda a rede, recrutan a persoas situadas en todos os *pa&*iacute;*ses do mundo para que sexan estes quen a *trav&*eacute;s das súas redes sociais publiciten os *art&*iacute;cus. Estes individuos forman parte do que se coñece como &*ldquo;rede de afiliados&*rdquo;, e perciben unha *comisi&*oacute;*n por cada venda realizada a *trav&*eacute;s das ligazóns publicitadas nos seus propios portais de internet, canles de redes sociais, blogues, etc. Non só anunciaban os produtos, senón que para asegurar a continuidade delituosa daban instrucións aos usuarios relativas ás medidas de seguridade a adoptar a fin de que as plataformas non detectasen o produto realmente vendido. <*p>Para aumentar a&*uacute;*n *m&*aacute;s o volume de vendas *dise&*ntilde;*aron &*ldquo;*bots&*rdquo; que lles *permit&*iacute;*an automatizar as publicacións e realizar outras accións como detectar e actuar en contra dos usuarios que non *segu&*iacute;*an as medidas de seguridade establecidas.&*nbsp; <*h3 *class="*display-*4Serif">Diferentes graos de *participaci&*oacute;*n delituosa: administrador e colaborador <*p>A *operaci&*oacute;*n saldouse coa *detenci&*oacute;*n de seis administradores destas 30 canles, quen *recib&*iacute;*an un beneficio *econ&*oacute;mico das comisións do provedor do produto falsificado, e *adem&*aacute;s da propia plataforma de *distribuci&*oacute;*n en liña, que lles aboaba unha cantidade polo *tr&*aacute;*fico de clientes dirixido cara á mesma desde as súas canles en redes sociais. <*p>Nun *escal&*oacute;*n inferior aos administradores atópanse os colaboradores, quen a cambio dunha *contraprestaci&*oacute;*n realizaban labores de arbitraxe das canles. Neste *escal&*oacute;*n imputouse delitos contra a propiedade industrial e pertenza a *organizaci&*oacute;*n criminal a outras nove persoas.