Hai seis detidos e dez investigados

A Policía Nacional desmantela 30 canles nunha rede social dedicados a distribuír produtos de marcas de luxo falsificadas

As 30 canles estaban administrados por tres grupos criminais diferenciados e a pesar de que os seus responsables non tiñan vinculación, desenvolvían o mesmo novo modus operandi

Vender a través de ligazóns camufladas é a nova vía utilizada para saltar os controis antifalsificación establecidos tanto polas plataformas como polas marcas e así poder seguir distribuíndo produtos ilegais

Esta modalidade require que os fabricantes do produto falsificado, asentados en países asiáticos e quen dirixen toda a rede, recruten a persoas en cada país para publicitar os seus produtos, formando así a chamada “rede de afiliados” que perciben comisións por cada venda

As detencións leváronse a cabo en Barcelona, Cáceres, Madrid, Murcia, Valencia e na localidade coruñesa de Ferrol

01/09/22

Axentes da Policía Nacional han desarticulado tres grupos que empregaban nunha mesma rede social 30 canles dedicadas a distribuír produtos de marcas falsificadas. Seis persoas foron detidas en Barcelona, Cáceres, Madrid, Murcia, Valencia e na localidade coruñesa de Ferrol, e outro dez están a ser investigadas. Ofrecían os artigos a través de ligazóns camufladas, unha nova fórmula utilizada para saltar os controis antifalsificación establecidos tanto polas plataformas como polas marcas e así poder seguir distribuíndo produtos ilegais. Esta modalidade require que os fabricantes do produto falsificado, asentados en países asiáticos e quen dirixen toda a rede, recruten a persoas en cada país do mundo para publicitar os seus produtos, formando así a denominada “rede de afiliados” que perciben comisións por cada transacción.

A investigación iniciouse a finais do ano 2020 como resultado dos labores de ciberpatrullaje en redes sociais levadas a cabo por axentes expertos en ciberdelincuencia, cando se toparon con tres canles nunha coñecida rede social, nos que diariamente e de forma sistemática, publicitábanse multitude de ligazóns camufladas que permitían adquirir produtos téxtiles falsificados a través dunha multitudinaria plataforma de compravenda en liña, simulando a adquisición de produtos sen marca. Algún destas canles contaba con máis de 45.000 usuarios, o que incrementaba exponencialmente o volume de vendas de cada artigo ofertado.

Novo modus operandi

Aínda que os responsables das canles non tiñan vinculación entre eles, en todos os casos desenvolvían un mesmo modus operandi. Empregaban ligazóns camufladas como a nova vía alternativa para saltarse os controis antifalsificación establecidos tanto polas plataformas como polas marcas e así poder seguir distribuíndo os seus produtos a pesar de non ser orixinais.

Ademais, para poder levar a cabo este tipo de transaccións a través de redes sociais os fabricantes do produto falsificado, asentados en países asiáticos e en última instancia quen dirixen toda a rede, recrutan a persoas situadas en todos os países do mundo para que sexan estes quen a través das súas redes sociais publiciten os artigos. Estes individuos forman parte do que se coñece como “rede de afiliados”, e perciben unha comisión por cada venda realizada a través das ligazóns publicitadas nos seus propios portais de internet, canles de redes sociais, blogues, etc. Non só anunciaban os produtos, senón que para asegurar a continuidade delituosa daban instrucións aos usuarios relativas ás medidas de seguridade a adoptar a fin de que as plataformas non detectasen o produto realmente vendido.

Para aumentar aínda máis o volume de vendas deseñaron “bots” que lles permitían automatizar as publicacións e realizar outras accións como detectar e actuar en contra dos usuarios que non seguían as medidas de seguridade establecidas. 

Diferentes graos de participación delituosa: administrador e colaborador

A operación saldouse coa detención de seis administradores destas 30 canles, quen recibían un beneficio económico das comisións do provedor do produto falsificado, e ademais da propia plataforma de distribución en liña, que lles aboaba unha cantidade polo tráfico de clientes dirixido cara á mesma desde as súas canles en redes sociais.

Nun chanzo inferior aos administradores atópanse os colaboradores, quen a cambio dunha contraprestación realizaban labores de arbitraxe das canles. Neste chanzo imputouse delitos contra a propiedade industrial e pertenza a organización criminal a outras nove persoas.