@policia aconseguix el milió de seguidors en poc més d'un any

La Policia Nacional es posiciona entre una de les policies més seguides del món en TikTok

L'èxit que va començar amb Twitter l'any 2009 es repetix, esta vegada en la plataforma TikTok, que ja compta amb més de mil milions d'usuaris actius al mes

Pionera en el nostre país a aterrar en xarxes socials -en el camp de la seguretat pública- la Policia Nacional ha rebut ja més d'una dotzena de premis pel seu treball en els diferents perfils; l'últim, a la millor estratègia en TikTok

24/01/22

La Policia Nacional s'ha convertit en un dels perfils policials més seguits del món en la xarxa social TikTok en aconseguir el milió de seguidors en poc més d'un any des que va estrenar el seu perfil en la plataforma. @policia és referent mundial en xarxes socials amb més de 6 milions de seguidors en els seus perfils en Twitter, Facebook, Instagram, TikTok i Youtube -més de 3.600.000 en Twitter, 1.000.000 en Facebook, 691.0000 en Instagram, 1.000.000 en TikTok i 105.000 en Youtube-.

L'any 2009, la Policia Nacional  va ser pionera a Espanya, en el camp de la seguretat pública, per la posada en marxa del perfil @policia en la xarxa social Twitter. Este perfil es va convertir en un exemple per a altres cossos policials, no solament d'Espanya sinó d'altres països del nostre entorn. Més tard, al setembre de 2014, es va convertir en la primera del món a aconseguir el milió de seguidors, superant al FBI nord-americà, amb qui rivalizaba pel primer lloc.

Des d'aleshores, el treball de la Policia Nacional en xarxes socials ha sigut reconegut amb més d'una dotzena de premis atorgats per diferents entitats com són l'Associació Espanyola de Màrqueting, RTVE, iRedes o, l'últim, rebut el passat mes de novembre i atorgat per ADSLZone - referent en continguts de tecnologia online a Espanya- a la millor estratègia en xarxes socials pel compte @policia en TikTok.

I l'èxit que va començar amb Twitter es repetix, esta vegada en la plataforma TikTok, que ja compta amb més de mil milions d'usuaris actius al mes. Fa poc més d'un any, el 7 de novembre de 2020, la Policia Nacional estrenava el seu perfil amb un vídeo que va obtindre més d'1.400.000 reproduccions en poc temps. En les primeres 24 hores ja tenia 40.000 seguidors i hui, catorze mesos després de la seua estrena i després de més de 300 vídeos, acumula més de 6.000.000 de m'agrada “”, més de 60.000.000 de reproduccions i 1.000.000 seguidors.

De la mateixa forma, al poc temps del seu llançament, també va ser la primera policia espanyola a aconseguir la verificació del seu compte en TikTok, la qual cosa suposa un reconeixement per part de la plataforma i una garantia de seguretat per als seus seguidors, que poden identificar el perfil com l'autèntic i oficial.

A diferència de la resta de xarxes socials en les quals la Policia Nacional té presència, els ciutadans als quals es dirigix en TikTok són més jóvens i més sensibles a determinats continguts, com són l'ús no autoritzat d'imatges íntimes, bulos relacionats amb la seguretat o la lluita contra la violència de gènere.

Intervencions policials en xarxes socials

La Policia Nacional utilitza els seus perfils per a intervendre en situacions d'emergència. Fa pocs dies, se sol·licitava la col·laboració ciutadana per a identificar l'habitació d'una menor que podia estar en risc i la informació facilitada a través dels ciutadans en Twitter ho va fer possible.

En el cas de TikTok s'ha arribat a evitar el suïcidi d'una xica menor d'edat gràcies als vídeos que la menor havia publicat en la plataforma, al desembre de 2020. En una altra ocasió, al novembre del passat any, els agents van detectar l'existència d'un perfil en eixa xarxa social on es mostraven bitllets falsificats que, posteriorment, distribuïen, detenint als autors poc després.

Sorteig entre els seguidors de la xarxa social

Per a celebrar esta fita, els seguidors d'@policia en TikTok podran participar en un sorteig el premi del qual permetrà al guanyador conéixer d'a prop el treball dels agents. Les condicions exactes i el premi d'este sorteig es faran públics pròximament en un vídeo en el propi compte d'@policia en TikTok.

Els objectius d'@policia en les xarxes socials són, des dels seus inicis, conscienciar, previndre, disseminar missatges de seguretat i aconseguir que la ciutadania observe al seu Policia com una institució pròxima i útil, especialment entre el públic més jove. Per a açò, la Policia Nacional busca en cadascuna de les seues publicacions adaptar-se al públic de cada xarxa social, adequant el seu missatge a l'estil de la xarxa i a les necessitats que, a cada moment, puguen sorgir en la societat en general.