A Policía Nacional alerta dunha modalidade de fraude bancaria mediante SMS e chamadas telefónicas
Os modus operandi comeza coa recepción dunha mensaxe no que a vítima recibe unha alerta, ao parecer da súa entidade financeira, co seguinte texto: “Detectamos intentos de acceso sospeitosos á súa conta. Debe activar o seu sistema de seguridade web ou ben a súa conta quedará bloqueada”
Posteriormente os ciberdelincuentes chaman ás súas vítimas para informar de movementos sospeitosos na súa conta simulando ser empregados da entidade financeira
11/08/21
Axentes da Policía Nacional han detectado unha elaborada modalidade de fraude bancaria na que se combina o uso de SMS falsos –que simulan enviados polo banco da vítima- e posteriores chamadas telefónicas de supostos empregados da entidade para perfeccionar a estafa.<*p>Os modus operandi comeza coa *recepci&*oacute;*n de SMS no que a *v&*iacute;*ctima recibe unha alerta, ao parecer da súa entidade financeira, co seguinte texto: &*ldquo;Detectamos intentos de acceso sospeitosos á súa conta. Debe activar o seu sistema de seguridade web ou ben a súa conta quedar&*aacute; bloqueada&*rdquo;. As mensaxes poden presentar certas variacións, pero sempre inclúen unha ligazón para&*nbsp; que a *v&*iacute;*ctima poida acceder directamente ao seu banco. Con todo, esa ligazón en realidade conduce a unha *p&*aacute;*gina falsa onde lle solicitan os datos bancarios e persoais, *as&*iacute; como o usuario e *contrase&*ntilde;a de acceso á súa banca en liña e un *tel&*eacute;*fono de contacto. *Adem&*aacute;s, advirten aos seus *v&*iacute;*ctimas que recibir&*aacute;*n unha chamada para realizar as verificacións de seguridade oportunas.*p>
<*p>Unha vez&*nbsp; que os datos *est&*aacute;*n no seu poder, os ciberdelincuentes chaman aos seus *v&*iacute;*ctimas *haci&*eacute;*ndose pasar por empregados da súa entidade. Nalgúns casos, a chamada pode mostrar un *n&*uacute;mero de *tel&*eacute;*fono *leg&*iacute;timo do banco, aínda que realmente trátase dunha &*ldquo;*m&*aacute;*scara&*rdquo; que oculta o *n&*uacute;mero de *tel&*eacute;*fono desde o que realmente se emite a chamada. Nesta chamada informan á *v&*iacute;*ctima de que existen movementos sospeitosos na súa conta. Para resolver esa *situaci&*oacute;*n e retroceder as supostas operacións fraudulentas solicítalle as claves de firma *electr&*oacute;*nica coas que opera habitualmente. Mentres falan, e para dar maior credibilidade ao *enga&*ntilde;ou, poden emitir novos SMS informado das supostas xestións que *est&*aacute;*n realizando ou simular que transfiren as chamadas a outros departamentos. Con este elaborado proceso, os delincuentes conseguen ter acceso total á banca en liña das súas *v&*iacute;*ctimas e poden realizar pagos e transferencias mentres manteñen a *comunicaci&*oacute;*n cos estafados, aos que solicitan as claves necesarias para autorizar as operacións.*p>
<*h3 *class="*display-*4Serif">En caso de dúbida sobre a autenticidade da chamada recibida hai que colgar e chamar directamente ao *n&*uacute;mero de contacto do banco*h3>
<*p>A primeira norma que non debemos esquecer é que nunca se deben facilitar as claves secretas nin datos persoais a *trav&*eacute;s de *ning&*uacute;*n canle. As entidades financeiras poden comunicarse cos seus clientes en caso de ser necesaria algunha *verificaci&*oacute;*n, pero en *ning&*uacute;*n caso van solicitar claves secretas, datos bancarios nin asinar *retrocesiones de operacións. En caso de dubidar sobre a autenticidade da chamada é mellor colgar e ser nós mimos os que iniciemos unha nova *comunicaci&*oacute;*n co noso banco a *trav&*eacute;s do *n&*uacute;mero de contacto empregado habitualmente.*p>
<*p>*Adem&*aacute;s, hai que ser especialmente cauto cos SMS ou correos que recibimos e prestar *atenci&*oacute;*n ás ligazóns que poidan incluír, xa que nos casos de fraude nunca redirixe á *p&*aacute;*gina oficial da entidade bancaria. *Adem&*aacute;s, estes SMS habitualmente conteñen faltas de *ortograf&*iacute;a ou frases carentes de sentido.*p>
<*p>&*nbsp;Outra medida eficaz para que os nosos datos non sexan comprometidos é non acceder a servizos en liña que requiran intercambio de *informaci&*oacute;*n privada ou realizar *tr&*aacute;*mites bancarios desde dispositivos *p&*uacute;*blicos ou que *est&*eacute;*n conectados a redes *wifi *p&*uacute;*blicas.&*nbsp;*p>
<*p>En caso de recibir un SMS estas carácter&*iacute;*sticas é moi importante non facilitar *ning&*uacute;*n dato nin facer click nas ligazóns que contén ou descargar arquivos adxuntos. A mellor *opci&*oacute;*n para preservar a nosa seguridade é #ignorar, #eliminar e en caso de dúbida&*nbsp; contactar co servizo de *atenci&*oacute;*n ao cliente da nosa entidade bancaria.&*nbsp;*p>
<*p>&*nbsp;*p>
Últimas novidades
-
A Policía Nacional detén a unha parella de *cibercriminales dedicados a estafar mediante a técnica de *smishing
06/12/25
-
Detido no Perú “C*huki” fuxido tras matar a unha moza hai 15 anos en Madrid
06/12/25
-
A Policía Nacional detén a 20 persoas que estafaron case 120.000 euros mediante o método do “fillo en apertos”
05/12/25
-
A Policía Nacional e *Amifp presentan o seu calendario para 2026 cuxos beneficios se destinarán a persoas con discapacidade
05/12/25