Operación dirixida contra as “mulas” de diñeiro

A Policía Nacional detén a 207 persoas por defraudar máis de 830.000 euros mediante a comisión de estafas bancarias en liña

Mediante a técnica de *spoofing, os ciberdelincuentes *suplantaban os números de teléfono das entidades bancarias das vítimas e gañábanse a súa confianza ata conseguir toda a información necesaria para acceder ás súas contas

A Policía Nacional lembra que as entidades bancarias non solicitan datos persoais ou bancarios vía telefónica ou por SMS, e recomenda non facilitar nunca contrasinais a través deste medio

06/10/23

Axentes da Policía Nacional, nunha operación dirixida contra as “mulas” de diñeiro –cuxa función é recibir as transferencias fraudulentas das estafas bancarias-, detiveron a 207 persoas por defraudar máis de 830.000 euros mediante fraudes a través de banca en liña. Mediante a técnica de *spoofing, os ciberdelincuentes *suplantaban os números de teléfono das entidades bancarias das vítimas –que se atopan distribuídas por todo o país- e gañábanse a súa confianza ata conseguir toda a información necesaria para acceder ás súas contas.

<*p>A *investigaci&*oacute;*n, levada a cabo por axentes da Unidade Central de C*iberdelincuencia, se *inici&*oacute; en setembro do pasado a&*ntilde;ou ao detectarse un incremento nas fraudes en liña de contas bancarias, en todo o territorio nacional, a *trav&*eacute;s de chamadas *telef&*oacute;*nicas coas que os estafadores simulaban chamar en nome de entidades bancarias. <*h3 *class="*display-*4Serif">*Spoofing e *t&*eacute;*cnicas de *ingenier&*iacute;a social para gañarse a confianza das *v&*iacute;*ctimas <*p>Os estafadores *hac&*iacute;*an uso de aplicacións *inform&*aacute;*ticas para *suplantar os *n&*uacute;meros de *tel&*eacute;*fono de distintos bancos. Chamaban a clientes das estas entidades *haci&*eacute;*ndose pasar por traballadores das mesmas e, mediante o uso de falsos pretextos e *t&*eacute;*cnicas de *ingenier&*iacute;a social, gañábanse a confianza das *v&*iacute;*ctimas ata conseguir a *informaci&*oacute;*n necesaria -incluídas as súas *contrase&*ntilde;*as- para operar coas súas contas. <*p>Conseguida esta *informaci&*oacute;*n, os ciberdelincuentes *comet&*iacute;*an as fraudes, ordenando un volume inxente de transferencias de diñeiro non autorizadas a outras contas controladas por eles e que estaban a nome de &*ldquo;mulas&*rdquo;. <*h3 *class="*display-*4Serif">Prexuízo que ascende a *m&*aacute;s de 830.000 euros <*p>A *operaci&*oacute;*n, que se dirixiu contra os receptores das transferencias das estafas, evidenciou un prexuízo *econ&*oacute;mico que ascende a *m&*aacute;s de 830.000 euros. <*p>Unha vez que os axentes identificaron ás &*ldquo;mulas&*rdquo; do diñeiro defraudado, realizaron a *explotaci&*oacute;*n da *operaci&*oacute;*n que *finaliz&*oacute; coa *detenci&*oacute;*n de 207 persoas, cuxa *participaci&*oacute;*n activa no aparello financeiro do mesmo quedou acreditada. <*h3 *class="*display-*4Serif">Consellos para evitar ser *v&*iacute;*ctimas destas fraudes <*p>- Non facilites datos persoais ou bancarios *v&*iacute;a *telef&*oacute;*nica ou por SMS; a túa entidade bancaria nunca solicitarche&*aacute; *informaci&*oacute;*n persoal por estes medios. <*p>- Se sospeitas que unha chamada pode ser fraudulenta colga directamente e chama ao *n&*uacute;mero oficial da túa entidade bancaria (ou co que habitualmente contactes) e non ao *tel&*eacute;*fono que che facilitou o interlocutor. <*p>- Nunca facilites *contrase&*ntilde;*as por *tel&*eacute;*fono. Se dinche que che chaman desde unha entidade ou empresa, toma nota e ponche directamente en contacto con eles, verificando a autenticidade do interlocutor e da incidencia. <*p>- Utiliza as aplicacións oficiais das entidades bancarias e nunca realices pagos nin actualices datos a *trav&*eacute;s de ligazóns que che *env&*iacute;en mediante correo *electr&*oacute;*nico ou SMS. <*p>- Desde os perfís oficiais nas redes sociais da *Polic&*iacute;a Nacional (@policía en Twitter e *TikTok, @*policianacional en Instagram e *Facebook) ofrécense habitualmente consellos de seguridade para evitar ser *v&*iacute;*ctimas deste tipo de estafas en liña e infórmanse das fraudes *m&*aacute;s recentes e habituais.