Instalada nas *Atarazanas

O director xeral da Policía inaugura en Valencia a exposición “200 anos de historia da Policía Española”

Poderá visitarse de forma gratuíta ata o próximo 19 de xaneiro, de martes a sábado en horario de 10 a 14 horas e de 15 a 19 horas, e os domingos de 10 a 14 horas

A mostra vertébrase en torno a un discurso cronolóxico marcado polos fitos máis relevantes da historia policial, e mostra numerosos documentos e obxectos relacionados con todas as etapas dos dous séculos de existencia da Policía Nacional

*foto2

17/09/24

O director xeral da Policía, Francisco Pardo Piqueras, inaugurou esta mañá en Valencia a exposición “200 anos de historia da Policía española”, tras o seu paso pola Casa de Campos de Madrid. Durante a súa intervención nas *Atarazanas de Valencia, Pardo Piqueras afirmou que “esta exposición ten unha razón de ser profunda, que é que as organizacións e institucións coñezan e valoren as súas orixes. Entender a nosa historia permítenos comprender a base da nosa identidade, como se superaron as adversidades no pasado e cal foi a nosa capacidade de adaptación”

<*p>&*ldquo;Desde o seu *creaci&*oacute;*n en 1824, a *Polic&*iacute;a Nacional evolucionou e adaptouse aos *desaf&*iacute;vos de cada &*eacute;#pouco, sempre co obxectivo de garantir a seguridade e o benestar de todos os cidadáns&*rdquo;, ha a&*ntilde;*adido o director xeral. <*p>&*ldquo;Hai moitas institucións con historia cuxo tempo se *acab&*oacute; e que *est&*aacute;*n nos libros pero en *ning&*uacute;*n cerco *m&*aacute;s. Non é o caso da *Polic&*iacute;a Nacional, que atesoura dous séculos de existencia, pero o *m&*aacute;s importante é que ten un s&*oacute;*lido presente desde o que proxectarse ao futuro con *garant&*iacute;*as para continuar sendo o que é, unha *instituci&*oacute;*n crucial e indispensable para *Espa&*ntilde;a e os cidadáns&*rdquo;, ha se&*ntilde;*alado Pardo Piqueras. <*p>Neste sentido, de todo o material que se expón, destacou o espazo onde se conta o presente e tendencias a futuro da *Polic&*iacute;a, lembrando que se trata de&*nbsp;un Corpo policial formado por *m&*aacute;s de 74.000 homes e mulleres, de natureza urbana que estende moitas das súas competencias por todo o territorio nacional. *Adem&*aacute;s, puntualizou que se trata dun Corpo dotado dunha ampla estrutura para dar resposta a todos os *desaf&*iacute;vola a seguridade e aos requirimentos cidadáns, tanto no mundo *f&*iacute;*sico como no virtual; con experiencia na loita contra o terrorismo e contra a delincuencia organizada; que soubo innovar en *t&*eacute;*cnicas de *investigaci&*oacute;*n e que *est&*aacute; presente nos principais proxectos de *innovaci&*oacute;*n de &*aacute;*mbito europeo; igualitario e *garante dos dereitos humanos, e por &*uacute;*ltimo, que potenciou o seu *dimensi&*oacute;*n asistencial e humanitaria, sendo capaz de mirar *m&*aacute;s *all&*aacute; das súas fronteiras, fomentando a rep*resentaci&*oacute;*n en organismos internacionais e unha activa *cooperaci&*oacute;*n internacional. <*p>Á *inauguraci&*oacute;*n da *exposici&*oacute;*n asistiron *tambi&*eacute;*n a delegada do Goberno na Comunidade Valenciana, Pilar *Bernab&*eacute;; o concelleiro de *Acci&*oacute;*n Cultural, Patrimonio e Recursos Culturais do Concello de Valencia, *Jos&*eacute; Luís *Moreno; a subdirectora xeral do Gabinete *T&*eacute;*cnico da *Polic&*iacute;a Nacional, Eulalia *Gonz&*aacute;*lez, e o xefe superior de *Polic&*iacute;a da Comunidade Valenciana, Carlos *Gajero, entre outras autoridades civís e policiais. <*h3 *class="*display-*4Serif">Documentos, armas, *veh&*iacute;cus e *escenograf&*iacute;*as <*p>A *exposici&*oacute;*n &*ldquo;200 a&*ntilde;vos de historia da *Polic&*iacute;a *espa&*ntilde;onda&*rdquo; é un dos eventos *m&*aacute;s relevantes organizados pola *Direcci&*oacute;*n Xeneral da *Polic&*iacute;a dentro do programa conmemorativo do Bicentenario do Corpo. Instalada no as *Atarazanas de Valencia, *podr&*aacute; visitarse de forma gratuíta ata o *pr&*oacute;*ximo 19 de xaneiro, de martes a s&*aacute;*bado en horario de 10 a 14 horas e de 15 a 19 horas, e os domingos de 10 a 14 horas. <*p>A mostra vertébrase en torno a un discurso *cronol&*oacute;*gico marcado polos fitos *m&*aacute;s relevantes da historia policial, dentro da *evoluci&*oacute;*n da *pol&*iacute;*tica e a sociedade *espa&*ntilde;onda e seguindo o fío das distintas denominacións do Corpo ata a *unificaci&*oacute;*n en 1986 baixo o nome de Corpo Nacional de *Polic&*iacute;a: *Polic&*iacute;a Xeneral do Reino, Corpo de Orde *P&*uacute;*blico, Corpo de Vixilancia, Corpo de Seguridade, Corpo de Vixilancia e Corpo de Seguridade, Corpo Xeral de *Polic&*iacute;a e *Polic&*iacute;a Armada e de *Tr&*aacute;*fico, Corpo Superior de *Polic&*iacute;a e Corpo de *Polic&*iacute;a Nacional. <*p>O percorrido ábrese cos motíns de 1766 que levaron a Carlos *III a crear por Real C&*eacute;*dula a *Superintendencia Xeneral de *Polic&*iacute;a de Madrid. No C*onstituci&*oacute;*n de 1812 xa se atopan as bases do corpo que atopar&*aacute; o avance *m&*aacute;s notable durante o Trienio Liberal (1820-1823), coa *formaci&*oacute;*n de Comisións a Cortes para a *creaci&*oacute;*n dunha *polic&*iacute;a aliñada cos modelos europeos. <*p>En 1822 se redac*t&*oacute; o Regulamento provisional de *polic&*iacute;a, o primeiro impreso que *entr&*oacute; en vigor. *Jos&*eacute; Manuel Arjona, primeiro *superintendente xeneral do Reino, representa a continuidade entre os traballos do Trienio e a *culminaci&*oacute;*n de todo o proceso de *creaci&*oacute;*n da *Polic&*iacute;a Xeneral do Reino en 1824. O seu retrato e os documentos integráronse na *exposici&*oacute;*n. <*p>Exhíbense *tambi&*eacute;*n os principais textos fundacionais: Real Decreto do 8 de xaneiro de 1824, Real C&*eacute;*dula de 13 do mesmo mes e Regulamento de *Polic&*iacute;a do 20 de febreiro. Trátase dun corpo civil, *aut&*oacute;*nomo e laico que por primeira vez conta cunha *organizaci&*oacute;*n e unha *articulaci&*oacute;*n dos mecanismos de *comunicaci&*oacute;*n e *acci&*oacute;*n entre as diferentes intendencias e subdelegacións e o *superintendente xeneral. <*p>Entre 1824 e 1874 avánzase na *consolidaci&*oacute;*n das estruturas da *polic&*iacute;a, *as&*iacute; como nos procedementos, actuacións e *tipolog&*iacute;*as documentais propias da *funci&*oacute;*n policial, como a *realizaci&*oacute;*n dun censo anual e a *elaboraci&*oacute;*n de estade&*iacute;*sticas (pasaportes, delitos ou reos), que poden verse nas vitrinas e nos audiovisuais de cada etapa *cronol&*oacute;*gica. Aínda que a *Superintendencia Xeneral de *Polic&*iacute;a se *suprimi&*oacute;, as estruturas e intervencións mantivéronse. <*h3 *class="*display-*4Serif">*Restauraci&*oacute;*n e crise de fin de século <*p>No período da *restauraci&*oacute;*n da *Monarqu&*iacute;a en 1874 e da crise de fin de século (1898) dáse protagonismo ao Corpo de Seguridade (*fotograf&*iacute;a *hist&*oacute;rica, uniformes, impresos, emblemas, armas, miniaturas, etc.), e aos primeiros casos que obtiveron gran rep*ercusi&*oacute;*n nos medios de *comunicaci&*oacute;*n: o home lobo de Allariz ou o *parricidio de Carlota Pereira; *as&*iacute; como á *intensificaci&*oacute;*n da *acci&*oacute;*n anarquista con atentados e os *magnicidios de Dato, C*analejas, C&*aacute;nov*as e *Prim. <*p>O espazo reservado para a *polic&*iacute;a en Ultramar (Cuba, Porto Rico e Filipinas) mostra pezas que pon de manifesto a estrutura e *acci&*oacute;*n naqueles territorios. <*p>Como peza excepcional se exhibe a ficha policial e *dactilosc&*oacute;pica do anarquista Ferrer *Guardia. *Tambi&*eacute;*n percórrese a traxectoria de personaxes que renovaron a *t&*eacute;*cnica policial, como o comisario *Fern&*aacute;*ndez Lúa, determinante na *resoluci&*oacute;*n do roubo do Tesouro do *Delf&*iacute;*n do Museo do Prado. <*h3 *class="*display-*4Serif">Da Primeira Rep&*uacute;*blica ata a actualidade <*p>Da Rep&*uacute;*blica e Guerra Civil exhíbense uniformes, armamento, manuais, emblemas, *fotograf&*iacute;*as e miniaturas que ilustran o relato dos corpos policiais naqueles a&*ntilde;vos. Ao finalizar a contenda preséntase material da Escola Nacional de *Polic&*iacute;a e o Museo policial con vitrinas do antigo museo, textos e apuntamentos do alumnado, obras, fotos e distintivos do profesorado. <*p>No &*aacute;*mbito dedicado aos a&*ntilde;vos posteriores a 1940 móstrase a *funci&*oacute;*n documental da *Polic&*iacute;a, que *exped&*iacute;ao tradicional pasaporte e o novo DNI creado en 1944. Xunto á *evoluci&*oacute;*n de pasaportes e DNI preséntanse as falsificacións que *realiz&*oacute; Domingo *Malag&*oacute;*n para membros do PCE: o DNI falsos de Santiago Carrillo e o pasaporte da *Pasionaria. <*p>Tras a guerra civil, a *exposici&*oacute;*n entra nun *t&*uacute;*nel con espazos dedicados á d&*eacute;cada dos 40, 50, 60 e 70, vinculados á *relaci&*oacute;*n entre a sociedade e os dous novos corpos: Xeneral e *Polic&*iacute;a Armada. Unha vitrina ocúpase da Banda *Sinf&*oacute;*nica da *Polic&*iacute;a, cuxo antecedente directo foi a Banda e *M&*uacute;*sica do Corpo de Seguridade e Asalto, formada en 1933 por Pascual *Marquina, e a partir de 1941, a Banda de *M&*uacute;*sica da *Polic&*iacute;a Armada e de *Tr&*aacute;*fico. <*p>Ao final do *t&*uacute;*nel e da d&*eacute;cada dos 70 ábrese unha nova etapa marcada polo terrorismo nacional e ilustrada con artefactos diversos e co informe da *Polic&*iacute;a C*ient&*iacute;*fica sobre o atentado a Carrero Blanco. Os denominados &*ldquo;a&*ntilde;vos de chumbo&*rdquo; determinaron tanto a *transici&*oacute;*n e democracia como a *evoluci&*oacute;*n das estruturas policiais, coas novas denominacións dos Corpos, as reformas na *formaci&*oacute;*n, a *incorporaci&*oacute;*n da muller e a *unificaci&*oacute;*n de 1986 coa *creaci&*oacute;*n dun só Corpo: a *Polic&*iacute;a Nacional. <*p>A *exposici&*oacute;*n ocúpase *tambi&*eacute;*n da *creaci&*oacute;*n do *GEO, para operacións especiais, dos *TEDAX, para a *desactivaci&*oacute;*n de artefactos explosivos, e do vertixinoso desenvolvemento da *investigaci&*oacute;*n *cient&*iacute;*fica. Xa en democracia, a *Polic&*iacute;a *afront&*oacute; a seguridade de grandes eventos que puxeron a *Espa&*ntilde;a no mapa da seguridade mundial como *pa&*iacute;s solvente: a primeira visita do Papa, a *Expo de 1992 e os Xogos *Ol&*iacute;*mpicos de Barcelona. <*p>A *polic&*iacute;a e a sociedade seguiron sufrindo en democracia o terrorismo de ETA, ao que se *sum&*oacute; no século *XXI o terrorismo internacional e *yihadista. A mostra exhibe *tambi&*eacute;*n *fotograf&*iacute;*as de *veh&*iacute;cus antigos. <*p>As &*uacute;*ltimas &*aacute;reas expositivas céntranse na *polic&*iacute;a actual, con presenza das diferentes especialidades e unidades de *actuaci&*oacute;*n: *narcotr&*aacute;*fico, terrorismo, seguridade cidadá, *cooperaci&*oacute;*n internacional, *ciberdelincuencia, *documentaci&*oacute;*n e *extranjer&*iacute;a e fronteiras. O percorrido péchase coa *polic&*iacute;a do futuro e a *inclusi&*oacute;*n de dous *gr&*aacute;*ficas dedicadas á *Fundaci&*oacute;*n *Polic&*iacute;a *Espa&*ntilde;onda e ao Centro Universitario. <*p>&*nbsp;

*foto3