Hoxe actívase a intensificación do Plan Comercio Seguro

A Policía Nacional incrementa a súa presenza nas zonas comerciais durante o Nadal

Co aumento da actividade comercial e a afluencia de persoas, a Policía Nacional establecerá dispositivos operativos específicos en áreas comerciais e de lecer

O “Plan Comercio Seguro” foi creado no ano 2013 co obxectivo de minimizar a proliferación das infraccións penais que se cometen durante estas datas contra comerciantes e cidadáns

Nestas datas festivas repartiranse 100.000 guías e 5.000 trípticos que recollen os consellos de seguridade máis importantes a ter en conta polos establecementos comerciais, información sobre modus operandi ou actuación ante un feito delituoso

26/11/21

A Policía Nacional ha incrementado desde hoxe o número de efectivos policiais nas zonas comerciais de gran afluencia de público, un dispositivo que se manterá durante toda a campaña do Nadal no marco da intensificación do Plan Comercio Seguro. Este Plan está deseñado para dar protección ao sector do comercio e aos seus clientes durante todo o ano e en determinadas datas, como a época do Nadal, refórzase para minimizar a proliferación das infraccións penais que se cometen durante esas datas, contra os comerciantes e os cidadáns que frecuentan as zonas comerciais.

Durante a campaña do Nadal, o labor policial intensifícase con dispositivos operativos específicos naqueles lugares onde se produzan aglomeracións de persoas, especialmente nas zonas comerciais e de lecer, rúas de maior tránsito das grandes e medianas cidades, mercadillos do Nadal e zonas de entretemento.

Dispositivos operativos específicos 

O incremento de axentes, con especial relevancia da presenza policial uniformada, repercutirá na seguridade cidadá coa implantación de plans específicos en cada lugar coordinados polas respectivas comisarías provinciais. 

O Plan tamén dispón a implicación das delegacións de Participación Cidadá, entre cuxos labores principais se atopa o manter contactos permanentes cos establecementos e asociacións representativas do sector comercial e os seus potenciais clientes para facelos participar na súa propia seguridade. Con esta medida, os comerciantes reciben un servizo presencial e unha atención máis eficaz. 

Guías e trípticos con consellos traducidos ao idioma chinés

Ao mesmo tempo que se incrementa a presenza de axentes nas rúas máis comerciais, durante estes días distribuiranse 100.000 guías e 5.000 trípticos, elaborados pola Policía Nacional, con consellos de seguridade destinados a asociacións e comerciantes. 

Estas publicacións recollen os consellos máis importantes a ter en conta en todas as fases do comercio -adquisición, transporte, distribución, venda, comercio en liña, medios de pago- así como información de modus operandi, actuación ante un feito delituoso ou formulación de denuncias.

Ambas as publicacións convertéronse en referente indiscutible do Plan e foron traducidos tamén ao idioma chinés, dada a relevancia desta nacionalidade no sector comercial. Algúns dos consellos de seguridade incluídos neste material divulgativo son os seguintes:

Priorice o uso de medios de pago electrónico.

É recomendable dispor de detectores de billetes falsos.

Realice o tratamento dos datos persoais de acordo con a lexislación vixente. 

Preste atención ás persoas que teñan actitude vixiante.

Se decide instalar calquera medida de seguridade no seu establecemento, recorra sempre a profesionais habilitados pola Policía Nacional.

Se sofre ou presencia un feito delituoso, evite manipular calquera obxecto.

Se observa a porta do seu local forzada ou aberta, NON ENTRE E CHAME Ao 091.

En marcha desde o ano 2013

O comercio é un sector estratéxico de importante transcendencia económica polo que é primordial a defensa do comercio seguro e garantir a seguridade económica.

Dado que entre os obxectivos marcados pola Policía Nacional destácase a protección da economía como un dos aspectos esenciais da seguridade, en 2013 foi deseñado o denominado “PLAN COMERCIO SEGURO” aprobado por Resolución do DGP, con data do 24/07/2013 e que desde 2017 ten carácter permanente.  

Desde a súa implantación en 2013, e coordinado pola Unidade Central de Participación Cidadá, púidose observar a eficacia do Plan e a boa acollida que tivo entre os distintos sectores comerciantes. Para iso, a participación cidadá constitúe unha peza crave na tarefa de prevención delincuencial, facendo copartícipe dela ao cidadán en xeral e ao comerciante en particular, a través de plans específicos que lle axudan a formarse.