No marco de “e-Comm 2021”, posto en marcha por EUROPOL e en colaboración co Merchant Risk Council

A Policía Nacional detén a 26 persoas como responsables de transaccións fraudulentas valoradas en case 170.000 euros

Trátase dunha actuación policial internacional dirixida contra a fraude no comercio en liña, na que participaron 18 países e que deu como resultado a detención doutras 20 persoas fóra das fronteiras españolas

Esta campaña constitúe a sexta actuación a nivel internacional contra a fraude no comercio en liña. Este tipo de cooperación preséntase como unha maneira efectiva de abordar este tipo de fraude, optimizando os recursos policiais.

05/11/21

Axentes da Policía Nacional, no marco dunha operación internacional coordinada por EUROPOL e que contou coa colaboración do Merchant Risk Council, detiveron a 26 persoas en España durante unha actuación internacional dirixida contra a fraude no comercio en liña, acusadas de ser os presuntos responsables de transaccións fraudulentas levadas a cabo mediante a utilización de diferentes medios de pago en liña e valoradas en case 170.000 euros. Só no noso país foron identificadas 107 vítimas.

As estruturas delincuenciales investigadas realizaban compras en diversas plataformas comerciais en liña, que aboaban mediante a utilización fraudulenta de diferentes medios de pago en liña. Estas compras eran recepcionadas a través dunha rede das denominadas “mulas de paquetería”.

Ademais das 26 detencións realizadas en España pola Policía Nacional, outras 20 persoas foron detidas fóra das fronteiras españolas. En total, a operación internacional ha contado coa participación de forzas policiais de 18 países: Albania, Austria, Bélxica, Colombia, Croacia, Estados Unidos, Eslovenia, Eslovaquia, Grecia, Xeorxia, Hungría, Irlanda, Italia, Macedonia do Norte, Países Baixos, Polonia, Portugal e España, todos eles baixo a coordinación de EUROPOL.

Campaña de sensibilización #SellSafe

No marco da cooperación policial internacional, e dentro do denominado “e-Comm 2021”,  EUROPOL e o Merchant Risk Council puxeron en marcha a campaña de sensibilización #SellSafe. O obxectivo desta campaña de sensibilización é dobre. Por unha banda, a campaña está dirixida aos consumidores, axudándolles a identificar e comprender mellor, os riscos de potenciais fraudes en compras en liña. En segundo lugar, pretende que o comercio electrónico sexa máis seguro mediante a promoción de métodos de compra en liña e axudando a novos comerciantes a abrir a súa primeira tenda en liña sen o risco de ciberataques.

Esta campaña constitúe a sexta actuación a nivel internacional contra a fraude no comercio en liña. Este tipo de cooperación preséntase como unha maneira efectiva de abordar este tipo de fraude, optimizando os recursos policiais.

Delito transfronteirizo

A fraude en compras en liña é considerado unha actividade delituosa de baixo risco e alta rendibilidade para o crime organizado. As medidas de investigación son moi complexas debido á dimensión virtual e internacional deste crime. É por iso que a fraude informática é unha das principais prioridades de EUROPOL e as autoridades policiais de toda a Unión Europea, visto como os grupos do crime organizado adaptan continuamente os seus métodos de fraude en liña, dirixidos tanto aos cidadáns como ás empresas de comercio electrónico.

Esta actividade delituosa fai imprescindible unha actuación conxunta e coordinada a nivel global, xa que nos atopamos ante un delito transfronteirizo no que o comercio en liña que sofre a fraude, o medio de pago utilizado fraudulentamente, e o produto ou servizo adquirido fraudulentamente poden ser de diferentes países entre si. 

O modus operandi utilizado con maior asiduidade para a realización de compras fraudulentas en liña continua sendo a utilización fraudulenta de numeracións de cartóns de crédito. Este modus  operandi está baseado nos seguintes patróns:

-Obtención das numeracións de cartóns bancarios, o que leva a cabo por diversos medios.

-A orixe dos cartóns, principalmente, é o estranxeiro, coa finalidade de evitar os controis de seguridade establecidos en cada país, que adoitan ser máis estritos para os cartóns nacionais.

-Utilización das numeracións dos cartóns a través de Internet mediante as compras en de comercio en liña, principalmente de artigos de electrónica consumo e roupa.

-Venda dos produtos comprados, ás veces previo encargo e outras ofertados a través de diversas vías, polos propios compradores ou intermediarios, a prezos máis baixos.