Operación conxunta da Policía Nacional, a Policía Nacional de Francia, EUROPOL e INTERPOL

Desarticulada unha activa organización internacional especializada no tráfico ilícito de vehículos que roubou máis de 170 coches

La organización estaba compuesta por diferentes células, de entre tres y cuatro personas, dirigidas todas ellas por la misma persona

El líder recibía los encargos de los vehículos a sustraer a través de un canal de mensajería instantánea, donde los compradores le indicaban la marca y modelo exacto que querían

Los coches eran sustraídos en la vía pública, en diferentes países de Europa, mediante aparatos electrónicos de última generación; o bien eran alquilados con documentación falsa, o a nombre de terceros, y no se devolvían

Hay 15 personas detenidas y se han realizado 13 registros en los que se han intervenido numerosas herramientas utilizadas en la sustracción de vehículos, centralitas, 12 teléfonos móviles, permisos de conducir falsificados, placas de matrícula y dinero en efectivo

01/10/23

Axentes da Policía Nacional, nunha operación conxunta coa Policía Nacional de Francia, EUROPOL e INTERPOL, desarticularon unha activa organización internacional especializada no tráfico ilícito de vehículos que roubou máis de 170 coches. A organización estaba composta por diferentes células, de entre tres e catro persoas, dirixidas todas elas pola mesma persoa. O líder recibía os encargos dos vehículos a subtraer a través dunha canle de mensaxería instantánea, onde os compradores lle indicaban a marca e modelo exacto que querían. Os coches eran subtraídos en diferentes países de Europa –Francia, Bélxica, Alemaña, Suíza e España-, cando se atopaban estacionados na vía pública, mediante aparellos electrónicos de última xeración; ou ben os alugaban con documentación falsa, ou a nome de terceiros, e non os devolvían.

A investigación iniciouse cando a Policía Nacional de Francia puxo en coñecemento dos axentes a existencia dunha organización criminal moi activa, presuntamente dedicada á subtracción de vehículos por toda Europa para o seu posterior traslado e matriculación ilegal en países africanos. Asentada en París (Francia), e con ramificacións en España, os investigadores acreditaron que levaba operando desde, polo menos, xaneiro de 2021. A partir dese momento, e xunto a EUROPOL e INTERPOL, iniciouse a investigación de forma conxunta entre ambos os corpos policiais.

Diferentes células operativas dirixidas por unha mesma persoa

A organización desarticulada estaba formada por varias células, de entre tres e catro persoas, aínda que todas elas estaban dirixidas polo mesmo líder. Este que –foi detido en Francia e atópase en prisión provisional-, ademais de ordenar ás células operativas o roubo dos vehículos por diferentes países, tamén dispuña cando debían enviarse a África e desde onde. Todo iso variaba en función dos custos da operación e atendía sempre ao obxectivo de dificultar os labores de investigación policiais, de forma que non permitise establecer un patrón delituoso concreto.

O líder, ademais, recibía os encargos dos vehículos a subtraer a través dunha canle de mensaxería instantánea onde os compradores lle indicaban a marca e o modelo exacto que querían. Os membros das células recibían as instrucións oportunas e encargábanse da súa procura, localización e roubo, non dubidando en desprazarse a outras localidades aínda que tivesen que percorrer longas distancias para conseguir os seus obxectivos.

Subtraían vehículos en diferentes países de Europa e trasladábanos en colectores a África para a súa matriculación ilegal

O seu modus operandi consistía en subtraer vehículos, de gama media- alta, estacionados na vía pública mediante aparellos electrónicos de última xeración; ou ben os alugaban con documentación falsa, ou a nome de terceiros, e non os devolvían.

Os roubos producíanse en diferentes países de Europa –Francia, Bélxica, Alemaña, Suíza e España- e posteriormente, condutores contratados para o efecto, trasladábanos por estrada ata os portos de Lle Havre, Marsella e Barcelona. Alí introducíanos en colectores para o seu posterior traslado e matriculación ilegal en países do continente africano, declarando a mercadoría legal como mobles.

15 detidos e 13 rexistros en Francia e España

A mediados do mes de setembro realizouse a explotación da operación coa detención de 15 persoas, 3 das cales ingresaron en prisión provisional. Aos arrestados impútaselles o roubo de, polo menos, 170 vehículos en diferentes países, quedando acreditado -só nos 15 días anteriores ás detencións- a subtracción de 20 deles. Así mesmo, realizáronse 13 rexistros, froito dos cales os axentes interviñeron numerosas ferramentas utilizadas na subtracción de vehículos, centrais, 12 teléfonos móbiles, permisos de conducir falsificados, placas de matrícula e diñeiro en efectivo.

Unha vez realizados os arrestos, e analizada a información e documentación incautada, os axentes descubriron que a organización enviara tres colectores a Dakar (Senegal) desde os portos de Lle Havre e As Palmas. Tras varias xestións policiais, localizáronos e descargaron achando no seu interior 9 vehículos subtraídos, xa preparados para o seu transporte, valorados en máis de 360.000 euros. Así mesmo, días despois interviñeron un cuarto colector no Porto de Alxeciras en cuxo interior localizaron outros 3 coches subtraídos.