Nunha investigación pioneira da Policía Nacional contra unha armazón de ciberdelincuentes que operaba desde España

Detido un menor que creou o seu propio *crime *as a *service co que estafaron máis de 350.000 euros a clientes de banca en liña

Obtiñan datos das súas vítimas mediante técnicas de enxeñaría social –*phishing, *smishing e *vishing- e chamábanas facéndose pasar por empregados de entidades bancarias, para liquidar unha suposta brecha de seguridade

O menor, ademais de crear as súas propias ferramentas informáticas para a realización das estafas -webs falsas de entidades bancarias ou ligazóns comprometidas para remitir por sms ou e-mail ás vítimas- vendíaas a outras organizacións criminais para que as explotasen

*Suplantaron a imaxe de 18 entidades bancarias diferentes, intervíndose listaxes cos datos privados -nomees apelidos, DNI, claves de acceso á banca privada- de máis de 100.000 clientes bancarios preparados para a súa utilización

Para recibir o diñeiro estafado abrían contas bancarias fraudulentas con datos de persoas obtidos a través de páxinas de compravenda de artigos entre particulares, aos que *embaucaban para que lles enviasen unha copia do seu DNI co pretexto de formalizar a compra

Detívose tamén a 24 persoas en Cádiz, Málaga e Barcelona, das que oito entraron en prisión

26/02/23

Axentes da Policía Nacional han desarticulado unha organización criminal dedicada á comisión de estafas informáticas mediante técnicas de enxeñaría social tipo *phishing, *smishing e *vishing, que operaba en todo o territorio nacional. Os membros da rede estafaron a 200 persoas en dous meses e o valor do defraudado ascende a 350.000 euros. A armazón estaba liderado por un menor que, ademais de crear as súas propias ferramentas informáticas para a realización das estafas -webs falsas de entidades bancarias ou ligazóns comprometidas para remitir por sms ou e-mail ás vítimas- vendíaas a outras organizacións criminais para que as explotasen, un fenómeno denominado *crime *as a *service.

<*p>*Suplantaron a imaxe de 18 entidades bancarias diferentes, *habi&*eacute;*ndose intervido listaxes cos datos privados -nomees apelidos, DNI, claves de acceso á banca privada- de *m&*aacute;s de 100.000 clientes bancarios agrupados por entidades e preparados para a súa *utilizaci&*oacute;*n. Chamaban ás *v&*iacute;*ctimas, *haci&*eacute;*ndose pasar por empregados de entidades bancarias, para liquidar unha suposta brecha de seguridade e solicitábanlles un *c&*oacute;digo que posibilitaba aos detidos a *realizaci&*oacute;*n de transaccións fraudulentas ao seu favor. <*p>*Adem&*aacute;s do *l&*iacute;*der do grupo, que ingresou nun centro en *r&*eacute;*gimen pechado, detívose a 24 persoas en C&*aacute;*diz, *M&*aacute;*laga e Barcelona, das que oito entraron en *prisi&*oacute;*n. Realizáronse seis rexistros nos que se interviñeron dúas armas de lume simuladas, 10.000 euros, listaxes cos datos persoais de 100.000 persoas, *m&*aacute;s dunha trintena de terminais *m&*oacute;*viles de &*uacute;*ltima *generaci&*oacute;*n e 500 gramos de *cogollos de marihuana destinados ao *tr&*aacute;*fico de drogas a peque&*ntilde;a escala. <*h3 *class="*display-*4Serif">Unha ligazón fraudulenta e unha chamada daban comezo á fraude <*p>A *investigaci&*oacute;*n se *inici&*oacute; como consecuencia das actividades de *ciberinteligencia realizadas pola Unidade Central de C*iberdelincuencia xunto con investigadores do C*omisar&*iacute;a de San Fernando (C&*aacute;*diz) tras detectar un *patr&*oacute;*n *com&*uacute;*n en diferentes feitos ocorridos en todo o territorio nacional. Froito deste *an&*aacute;*lisis, das vixilancias, seguimentos e diferentes medidas *tecnol&*oacute;*gicas de *investigaci&*oacute;*n, púidose comprobar a existencia dunha *organizaci&*oacute;*n criminal responsable destes feitos. <*p>Os modus operandi desta *organizaci&*oacute;*n *consist&*iacute;a na *realizaci&*oacute;*n de estafas bancarias a *trav&*eacute;s do *env&*iacute;ou masivo de mensaxes de texto &*ndash;o que se coñece como *smishing- nos que indican ás *v&*iacute;*ctimas que detectaron unha *intromisi&*oacute;*n *ileg&*iacute;estafa á súa banca en liña. O sms *inclu&*iacute;a unha ligazón que *redirig&*iacute;á unha *p&*aacute;*gina web fraudulenta, de similar aparencia á da entidade bancaria, creada e controlada pola *organizaci&*oacute;*n para facerse cos datos bancarios da *v&*iacute;*ctima. Ah&*iacute; daba comezo a *din&*aacute;*mica da estafa xa que, unha vez que as *v&*iacute;*ctimas *introduc&*iacute;*an as súas credenciais de acceso á súa banca en liña na *p&*aacute;*gina falsa, estes datos quedaban *autom&*aacute;*ticamente en poder dos *cibercriminales. <*p>Os estafadores *hab&*iacute;*an *dise&*ntilde;*ado un software que lles *permit&*iacute;a ver en tempo real os pasos que ían dando os seus *v&*iacute;*ctimas e, co fin de restablecer a suposta *situaci&*oacute;*n de risco da súa conta e volver operar con seguridade, chamábanos por *tel&*eacute;*fono *haci&*eacute;*ndose pasar por empregados do seu banco e se *ofrec&*iacute;*an a axudarlles a solucionar esa brecha de seguridade. Para iso indicábanlles que ían recibir na súa terminal uns *c&*oacute;*digos de *verificaci&*oacute;*n que *deb&*iacute;*an proporcionar *telef&*oacute;*nicamente aos seus interlocutores. En realidade, eses *c&*oacute;*digos posibilitaban a *materializaci&*oacute;*n das transaccións fraudulentas que os criminais estaban a realizar na banca en liña do prexudicado en tempo real, xerando unha *disposici&*oacute;*n non autorizada contra os activos dos seus *v&*iacute;*ctimas. <*p>Cando o diñeiro ingresaba nas contas bancarias controladas pola *organizaci&*oacute;*n, levaban a cabo diferentes formas de *actuaci&*oacute;*n. Unha delas *consist&*iacute;a en extraer directamente o efectivo en caixeiros *autom&*aacute;*ticos, ou ben contrataban *cr&*eacute;*ditos persoais *instant&*aacute;*neos, ordenaban novas transferencias a outras contas que ten&*iacute;*an baixo o seu control, ou ben *adquir&*iacute;*an *criptovalores en caixeiros *autom&*aacute;*ticos para o efecto, *movi&*eacute;*ndolo posteriormente entre diferentes moedeiros *fr&*iacute;vos. <*h3 *class="*display-*4Serif">Estafa a anunciantes de *veh&*iacute;cus de motor <*p>Os datos empregados polos *cibercriminales para abrir *fraudulentamente contas bancarias e recibir ah&*iacute; o diñeiro estafado, os *consegu&*iacute;*an a *trav&*eacute;s de *p&*aacute;*ginas de compravenda de *art&*iacute;cus entre particulares. Os delincuentes ponse&*iacute;*an en contacto con anunciantes de *veh&*iacute;cus a motor, mostrando o seu *inter&*eacute;s por facerse co *veh&*iacute;cu de maneira urxente un adianto como reserva da compra e como proba de boa vontade. Con este pretexto, e para formalizar o contrato de compra/venda a *trav&*eacute;s dun suposta xestor&*iacute;a, solicitaban ás *v&*iacute;*ctimas unha copia ou *fotograf&*iacute;a do documento de identidade por ambas as caras. <*p>Unha vez cos datos de *filiaci&*oacute;*n necesarios para a apertura de contas, *volv&*iacute;*an a *victimizar a estas persoas xa que lles explicaban que lles ían a realizar un *env&*iacute;ou de diñeiro a *trav&*eacute;s de *Bizum como se&*ntilde;*alizaci&*oacute;*n para a *adquisici&*oacute;*n do *veh&*iacute;cu. Con todo, en lugar de enviar un pago realizaban unha solicitude de diñeiro ao vendedor. As *v&*iacute;*ctimas non comprobaban adecuadamente a mensaxe recibida desde a *aplicaci&*oacute;*n e aceptaban a solicitude realizando un *env&*iacute;ou de diñeiro a favor dos *cibercriminales. <*h3 *class="*display-*4Serif">#*UnoDeCadaCincoDelitos: cámpaa&*ntilde;a do Ministerio do Interior contra a *ciberdelincuencia <*p>O Ministerio do Interior puxo en marcha unha campa&*ntilde;a para facer fronte ao incremento da *cibercriminalidad rexistrada en *Espa&*ntilde;a. Hoxe, un de cada cinco delitos en *Espa&*ntilde;a cométese na rede. <*p>En 2022 producíronse un total 375.506 *ciberdelitos, un 72% *m&*aacute;s que os rexistrados en 2019, incremento que se eleva ata o 352% se a *comparaci&*oacute;*n realízase respecto de 2015. <*p>O obxectivo desta campa&*ntilde;a é a *concienciaci&*oacute;*n e *sensibilizaci&*oacute;*n cidadá sobre os tipos de *ciberdelitos *m&*aacute;s comúns, apelando á necesidade de *autoprotecci&*oacute;*n, xerar unha *predisposici&*oacute;*n a denunciar, e incrementar a confianza cidadá nas Forzas e Corpos de Seguridade do Estado como primeiro instrumento *p&*uacute;*blico de loita contra a *cibercriminalidad. Para iso, creouse a seguinte *p&*aacute;*gina web https://*unodecadacincodelitos.*com/ . <*h3 *class="*display-*4Serif"><*br />Consellos para evitar ser *v&*iacute;*ctimas destas fraudes <*p>- *Desconf&*iacute;a de chamadas de *n&*uacute;meros descoñecidos e nunca facilites datos persoais ou bancarios *v&*iacute;a *telef&*oacute;*nica ou por SMS. A túa entidade bancaria nunca solicitarche&*aacute; *informaci&*oacute;*n persoal por estes medios. <*p>- Se sospeitas que unha chamada pode ser fraudulenta colga directamente o *tel&*eacute;*fono e chama á túa entidade bancaria directamente ao *n&*uacute;mero oficial ou co que habitualmente contactes. <*p>- Nunca facilites *contrase&*ntilde;*as por *tel&*eacute;*fono. Se dinche que che chaman desde unha entidade ou empresa, toma nota da incidencia e ponche directamente en contacto con eles a *trav&*eacute;s de *alg&*uacute;*n *n&*uacute;mero oficial. <*p>- Se recibes mensaxes a *trav&*eacute;s do correo *electr&*oacute;*nico ou SMS nos que che piden que pulses unha ligazón para realizar un pago ou actualizar os teus datos, ignora a mensaxe, bloquea ao seu destinatario e pono na bandexa de correo non desexado. <*p>- S&*eacute; moi coidadoso á hora de recibir *Bizum, *podr&*iacute;*as estar a aceptar unha solicitude de *env&*iacute;ou de diñeiro no canto de #recibir. <*p>- Desde os nosos perfís oficiais nas redes sociais da *Polic&*iacute;a Nacional (@policía en Twitter e *TikTok, @*policianacional en Instagram e *Facebook) habitualmente ofrecemos consellos de seguridade para evitar ser *v&*iacute;*ctimas deste tipo de estafas en liña e informamos as fraudes *m&*aacute;s recentes e habituais. <*p>&*nbsp;