A Valladolid i Madrid

La Policia Nacional i Patrimoni Nacional recuperen vuit documents històrics de l'Arxiu General del Palau

Dos dels documents inclouen els comptes dels funerals de Carles V i María Tudor, celebrats a Brussel·les en 1559, un altre és un reial decret de Felip II datat en 1600 i els altres cinc fan referència a l'ús de la Casa de Camp per a activitats de caça i pesca entre 1600 i 1633

Tres dels documents anaven a ser subhastats en una coneguda sala de Barcelona i segons el posseïdor formaven part d'una herència familiar

Els altres cinc documents estaven en possessió d'una família titular d'una llibreria antiquària de Madrid

27/02/25

Agents de la Policia Nacional han recuperat a les ciutats de Valladolid i Madrid vuit documents històrics de gran valor pertanyents a l'Arxiu General del Palau. Tres d'ells anaven a ser subhastats en una coneguda sala de subhastes a Barcelona i el propietari va manifestar que formaven part d'una herència del seu pare. Els altres cinc documents, formaven part de la biblioteca familiar dels propietaris d'una llibreria antiquària de Madrid.

La *investigaci&*oacute;n es *inici&*oacute; el mes de juny passat després d'una c*omunicaci&*oacute;n de l'Arxiu General del Palau, a *trav&*eacute;s del Ministeri de Cultura, en la qual informaven que, en una coneguda sala de subhastes de Barcelona, s'anava a subhastar tres documents *hist&*oacute;rics pertanyents a les Col·leccions Reals de Patrimoni Nacional que constaven com desapareguts de l'Arxiu General de Palacio: un Reial decret de l'emperador Felip II datat en 1600 i dos llibrets del funeral de Carles V i Mar&*iacute;a Tudor a Brussel·les, de 1559.

La *investigaci&*oacute;n policial *permiti&*oacute; identificar a la persona posseïdora dels documents que anaven a ser subhastats, manifestant que era antiquari i que no era &*eacute;l el propietari, facilitant la identitat d'aquesta persona. Una vegada que es van intervenir els documents de manera cautelar i després de contactar amb el propietari, resident a Valladolid, c*omunic&*oacute; que formaven part d'una herència familiar del seu pare i en ser coneixedor del seu origen va posar de manifest el seu desig que fossin traspassats de manera voluntària a Patrimoni Nacional.

Posteriorment, els investigadors van tenir coneixement que en el mateix expedient del qual *hab&*iacute;*an desaparegut els documents recuperats faltar&*iacute;*an altres cinc per localitzar. Aquests estar&*iacute;*an en poder de la família propietària d'una *librer&*iacute;a antiquària de Madrid. Després de converses per part dels agents amb aquesta família, van donar voluntàriament els cinc documents sent aquests: un decret *aut&*oacute;graf de Felip IV de 1621, un decret marginal de Felip III de 1621, un decret de Felip IV de 1633, una carta del tinent de *alcaide de la Casa de Camp de 1621 i una consulta del secretari de la Junta d'Obres i Boscos de 1631.

Actualment tots aquests documents ja han estat lliurats i s'han incorporat als fons de l'Arxiu General del Palau situat en el Palau Real a Madrid.

&*nbsp;