XII Edició dels guardons ADSLZone-Clipset

La Policia Nacional rep el premi a la millor estratègia en xarxes socials pel seu perfil en TikTok

Un any després de la seva engegada, @policia en TikTok acumula més de 50.000.000 de reproduccions i 850.000 seguidors, la qual cosa li converteix en el perfil que ha crescut amb més rapidesa entre les plataformes en les quals la Policia Nacional està present

En tots els vídeos publicats en el perfil, gairebé 290, es difonen missatges adaptats a l'estil de la xarxa i dirigits als més joves i, fins al moment, els més vists tracten sobre l'ús no autoritzat d'imatges íntimes, desmentir bulos com l'anomenat “Dia mundial de la violació” o la lluita contra la violència de gènere

Després del seu llançament es va convertir en la primera policia espanyola a obtenir la verificació del seu compte en TikTok, la qual cosa va suposar comptar amb majors garanties a l'hora de comunicar missatges de seguretat i lluitar contra les fake news

La Policia Nacional segueix sent un referent mundial en xarxes socials amb més de 6 milions de seguidors en els seus perfils en Twitter, Facebook, Instagram, TikTok i Youtube

Agents de xarxes socials de la Policia Nacional amb el premi rebut

25/11/21

La Policia Nacional ha rebut el premi ADSLZone-Clipset a la millor estratègia en xarxes socials per la labor realitzada a través del seu perfil en TikTok , en una gala celebrada ahir a Madrid que va comptar amb la presència del ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska. En la seva intervenció, Grande-Marlaska va felicitar a la Policia Nacional “per continuar afermant la seva posició com a referència mundial en xarxes socials en l'àmbit de la seguretat”. A més, ha destacat les claus de l'èxit del perfil @policia en TikTok en combinar “ l'enorme capacitat de viralización amb la sensibilitat de l'audiència a la qual es dirigeixen i, així, aconseguir atreure l'atenció de la joventut amb missatges de seguretat que els concerneixen i arribar a un públic especialment sensible i impermeable a altres canals de comunicació clàssics”.

Més de 50.000.000 de reproduccions 

Fa un any, el 7 de novembre de 2020, la Policia Nacional estrenava el seu perfil en TikTok amb un vídeo que va obtenir més d'1.400.000 reproduccions en poc temps. En les primeres 24 hores ja tenia 40.000 seguidors i avui, un any després de la seva estrena i després de més de 288 vídeos, acumula més de 5.000.000 de m'agrada “” i més de 850.000 seguidors. S'estima que aquesta aplicació ha estat descarregada 14.000.000 de vegades i, ja al setembre d'aquest any, la xarxa social va aconseguir els mil milions d'usuaris actius al mes.

La Policia Nacional avui és líder mundial en xarxes socials amb més de 6 milions de seguidors en els seus perfils –més de 3.500.000 en Twitter, 1.000.000 en Facebook, 684.0000 en Instagram, 850.000 en TikTok i 100.000 en Youtube-. Amb la publicació d'uns 290 vídeos, el perfil d'@policia ja acumula més de 50.000.000 de reproduccions, la qual cosa ha convertit al seu perfil en TikTok en el qual ha crescut amb més rapidesa entre les plataformes en les quals la Policia Nacional està present.

El més vist

Al poc temps del seu llançament es va convertir en la primera policia espanyola, i una de les poques d'Europa, a obtenir la verificació del seu compte a la xarxa social TikTok. La nova insígnia blava va suposar comptar amb majors garanties per comunicar missatges de seguretat i, així mateix, un important avanç en la lluita contra els bulos i les fake news a la xarxa social més en auge entre adolescents.

Dirigida al principi a un públic més jove, la repercussió dels seus continguts arriba ja a ciutadans de totes les edats. Els continguts dels vídeos més vists en el seu perfil, fins al moment, parlen de l'ús no autoritzat d'imatges íntimes, desmentir bulos com l'anomenat “Dia mundial de la violació” i la violència de gènere.

Intervencions policials en TikTok

Però, a més de la prevenció, la Policia utilitza els seus perfils per intervenir en situacions d'emergència. Així, s'ha arribat a evitar el suïcidi d'una noia menor d'edat gràcies a TikTok. Al desembre de 2020, la menor va publicar les seves intencions a la xarxa social, la Policia grega va tenir coneixement d'aquesta publicació, va avisar a la Policia espanyola i la menor va ser localitzada a Alacant. Una vegada al seu domicili, i després de parlar amb el seus pares, els agents van comprovar que les intencions suïcides eren veraces ja que tenia marques de corts en les seves dues muñeca.

D'altra banda, fa tan sol uns dies, el ciberpatrullaje dels agents va permetre detectar l'existència d'un perfil en aquesta xarxa social on es mostrava la qualitat de bitllets falsificats que, posteriorment, els tres arrestats distribuïen. Pel que sembla, els compradors pagaven pels bitllets però mai els arribaven a rebre. Posteriorment es va poder comprovar que els detinguts també es dedicaven a la venda de substàncies estupefaents en Internet.

Premi ADSLZone-Clipset a la millor estratègia 

ADSLZone és referent en continguts de tecnologia online a Espanya, internet, operadors, banda ampla, maquinari i programari, telefonia mòbil i plataformes de streaming. En la XII Edició dels premis que cada any atorga en diferents categories, la Policia Nacional ha estat premiada amb el guardó a la millor estratègia en TikTok.

Els objectius d'@policia a les xarxes socials són, des dels seus inicis, conscienciar, prevenir, disseminar missatges de seguretat i aconseguir que la ciutadania observi al seu Policia com una institució pròxima i útil, especialment entre el públic més jove. Per a això, la Policia Nacional cerca en cadascuna de les seves publicacions adaptar-se al públic de cada xarxa social, adequant el seu missatge a l'estil de la xarxa i a les necessitats que, a cada moment, puguin sorgir en la societat en general.

Agents de l'equip de comunicació de la Policia Nacional al costat del Ministre de l'Interior i CEO d'ADSLZone-ClipsetImatge del premi rebut